Μεσογειακή Διατροφή για το παιδί μου

Την κάνουμε πάρα πολύ συχνά αυτή τη κουβέντα, και μεταξύ μας στο instagram αλλά και με τις φίλες μου. Τι να φάει το παιδί μου από δω και πέρα αφού χρόνισε, πως να αποφύγω τα ανθυγιεινά που υπάρχουν σχεδόν σε όλες τις τροφές και παντού γύρω μας, τί πρόγραμμα διατροφής να ακολουθήσω και άλλα τόσα που συζητάμε επί μονίμου βάσεως εμείς οι μανούλες.



Θα σου πω τι κάνω εγώ με την μπέμπα μου. Ξεκίνησα δειλά δειλά από 8 μηνών και τώρα που χρονίσαμε δεν αντιμετωπίζουμε κανένα πρόβλημα (μέχρι στιγμής έστω) με την διατροφή μας. Η μαγική λέξη είναι Μεσογειακή Διατροφή

Η μεσογειακή διατροφή στηρίζεται στα φρούτα, τα λαχανικά, τα ψάρια, τους καρπούς και το ελαιόλαδο. Το μεγαλύτερο δώρο που μπορώ να κάνω και εγώ σαν μανούλα στη μπέμπα μου, είναι η εισαγωγή της στο οικογενειακό μας τραπέζι που έχει σταθερό πλάνο μεσογειακής διατροφής και η εγκατάσταση υγιεινών συνηθειών στο τραπέζι.



Ξεκινάω από το πιο βασικό. Την μάσηση. Από 8 μηνών έχουμε ξεκινήσει να δουλεύουμε τα ούλα μας και την κίνηση να μασάμε αργά και να καταπίνουμε χωρίς να πνιγόμαστε. Θέλει υπομονή και πολλή προσοχή ειδικά το πρώτο διάστημα. Ο φόβος του πνιγμού πρώτα είναι στο δικό μας κεφάλι και έπειτα είναι υπαρκτός φόβος για το παιδί. Να δείχνετε εμπιστοσύνη στο μικράκι σας και να του δώσετε τον χρόνο να τα καταφέρει.


Κανένας απολύτως περιορισμός σε φρούτα και λαχανικά. Προτιμώ φυσικά τα φρέσκα της εποχής, βιολογικά, από τον μανάβη της καρδιάς μου (ελπίζω να έχετε και εσείς κάποιον τέτοιον που εμπιστεύεστε) και τα βάζω σχεδόν σε όλα τα φαγητά που φτιάχνω. Υφές, γεύσεις, συνδυασμούς...αυτό το παιδί τα έχει δοκιμάσει ΟΛΑ




Δίνω άφθονο ωμό ελαιόλαδο. Πάνω σε μια μικρή φέτα ψωμί με λίγο τυράκι ή και σκέτο, ωμό πάνω από τα λαδερά της, ελίτσες όσο μπορώ λιγότερο αλμυρές και χωρίς το κουκούτσι εννοείται. Μία πηγή με πλούσια θρεπτικά συστατικά.

Λαδερά φαγητά σίγουρα 2 φορές την εβδομάδα. Φτιάχνω για όλη την οικογένεια, προσέχω πάντα το αλάτι (δεν χρειάζεται να είναι άφθονο) και καθόμαστε και τρώμε όλοι μαζί παρέα. Αγκινάρες, αρακάς λεμονάτος που είναι και ο αγαπημένος της, μπάμιες με κοτόπουλου ή χωρίς...και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς

Φυσικά και τα όσπρια (που είναι τα δικά μου αγαπημένα) έχουν την τιμητική τους τουλάχιστον 1 φορά την βδομάδα. Φακές -μπορώ να τρώω εγώ προσωπικά κάθε μέρα-, ρεβύθια, φασόλια, φάβα...καλά βρασμένα με μπόλικο ωμό ελαιόλαδο στο τέλος και πάλι λίγο αλάτι. Όποιος θέλει παραπάνω στο πιάτο του. Εάν δεν φτιάχνεις συχνά μπορείς να τα βάλεις και σε μια σαλάτα.


Ψάρια και θαλασσινά. Ενώ πρέπει να επιμένουμε πάρα πολύ στο ψάρι και στο οικογενειακό τραπέζι, δυστυχώς το ξεχνάμε. Στο δικό μου σπιτικό έχω μια δυσκολία παραπάνω γιατί ο άντρας μου δεν τα προτιμά πολύ παρόλο που έχει κάνει πολλά θετικά βήματα προς την σωστή κατεύθυνση. Δεν δίνω μόνο τα "παιδικά" ψάρια στην μπέμπα μου αλλά πλέον όλων των λογιών τα ψάρια. Σούπα, στον φούρνο, στο γκριλ ακόμα και τηγανιτά μερικέ φορές. Πιο αραιά αλλά αρκετά τακτικά τρώμε σουπιά, καλαμάρι, γαρίδα προσέχοντας πολύ στη μάσηση.




Αυγό. Ο διατροφικός θησαυρός για κάθε παιδί. Τους λόγους τους ξέρετε και δεν είναι ανάγκη να τους ξαναπούμε. Τρώμε το αυγό με διάφορους τρόπους: στο ποτήρι με ψωμάκι, ομελέτα, ποσέ, τηγανιτό με λίγο ελαιόλαδο, βραστό, σε αυγόφετα κτλ. Δεν το τρώμε κάθε μέρα. Σχεδόν 5 φορές την βδομάδα

Κρέας. Φυσικά και δίνω στο παιδί μου καλής ποιότητας κρέας πλούσιο σε πρωτεΐνες και σίδηρο. Συμπληρωματικά όμως και όχι υστερικά κάθε μέρα, όλη μέρα. Δεν δίνω καθόλου αλλαντικά (εκτός από κάποιο μικρό κομμάτι ποιοτικής γαλοπούλας και ενώ δεν έχει φάει μέσα στη μέρα άλλο κρέαςσε τοστάκι).


Δημητριακά και ξηροί καρποί. Πλέον τρώμε και πρωινούλι εκτός από το γάλα μας, σε ένα μπολάκι με λίγο γάλα και δημητριακά καλά μουλιασμένα. Βάζω και λίγο μελάκι ή κανέλα όπως και ξηρούς καρπούς αφού τους έχω χτυπήσει σε γουδί. Φτιάχνω και overnight oatmeal αυτά τα βαζάκια γάλα και γιαούρτι, ξηρούς καρπούς, φρούτα, σπόρους chia και ότι άλλο έχω, το ανακινώ καλά και το βάζω στο ψυγείο. Ότι καλύτερο για τα παιδιά μας



Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα. Το θέμα γάλα δεν θα το πιάσω σε αυτό το άρθρο, αν δίνετε σκόνη, ή κονσέρβα ή φρέσκο ή καλύτερα θηλάζετε. Ό,τι έχει επιλέξει η καθεμία. Θα το αναλύσουμε σε επόμενη κουβέντα μας. Με τα γιαούρτια όμως θα επιμείνω και σας μιλάει μια μαμά που χρησιμοποιεί επιδόρπια γιαουρτιού που έχουν και μπόλικη ζάχαρη μέσα. Από την στιγμή που κάναμε εισαγωγή στο μέλι και στο σιρόπι σφενδάμου, δεν υπάρχει λόγος να παίρνουμε επιδόρπια αν το παιδί μας δεν τρώει το σκέτο. Την ξεγελούσα την δικιά μου με μπανάνα και κανέλα αλλά και πάλι ήταν κάτι που ναι μεν το έτρωγε αλλά όχι με μεγάλη ευχαρίστηση. Τώρα προτιμώ και παίρνω παραδοσιακά γιαούρτια που είναι τρομερά πιο νόστιμα από τα γνωστά αλλά και τυράκι από δικούς μας ντόπιους παραγωγούς. Χωρίς βέβαια να πηγαίνω στο άλλο άκρο και να αποφεύγω και να κράζω καθετί ξενόφερτο ή από πολυεθνική εταιρεία. Μακρυά από μένα τέτοιες σκοτούρες.

Κλείνω αυτό το μακροσκελές άρθρο λέγοντας σας ότι όσο πιο κοντά στη φύση τόσο καλύτερα. Προσπαθώ να θυμάμαι τι έτρωγα εγώ όσο ήμουν παιδί, ακόμα τι έτρωγε η μητέρα μου που πολλές φορές ρωτάω. Ότι έχουμε τόσο μεγάλη, ανεξάντλητη γκάμα από προϊόντα δεν μας κάνει απαραίτητα καλό γιατί χάνουμε και την ουσία και τον στόχο.


Ελπίζω να σας βοήθησα και περιμένω να τα πούμε live και τετ-α-τετ από το αγαπημένο μας Intagram


#Staygarliced και να τρώτε καλά!


Photos via Pinterest





Subscribe to My Newsletter

YOU CAN ALSO FIND ME ON 

  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube
  • Pinterest